[SPAM MAIL]"@apple.email.ne.jp"からメールが来ました

 今日、別の取引で[@apple.email.ne.jp]からメールが飛んできました。

一瞬で、あやしいメールであることが間違いないと思いました。アップルユーザーの私はすらそのメールをみたことがありませんでした。

調べると、[ne.jp]もドメインネームですから、[apple.email.ne.jp]は単なるSub Domainのことでした。

所有者は[ASAHI-NET]らしい、東京のプロバイダだった。


I got a mail from [@apple.email.ne.jp] domain.

Yes, I am sure it was a SPAM mail. As I never received a mail like that since 20 years ago I became a MAC user.

Just for fun to investigated it, [ne.jp] seems to be a domain name, and [@apple.email.ne.jp] just be a mail sub domain.

It was a SPAM whoever its owner is [ASAHI-NET], a net service provider from Tokyo. 

コメント